onsdag 4. februar 2009

GOA INDIA

halooo der, her er det varmt! og betraktelig roligere enn mumbai, som var et stort, goey og skummelt og spennende og fascinerende sirkus. vi befinner oss naa i anjuna, litt nord i goa, her floerer det av narkotika. paa vei ned til stranda blir vi spoert om hasj extasy kokain og alt. paa resturantene sitter folk og bytter paa jointer som ingenting. men det er deilig aa vaere naer vann og ha muligheten til aa kunne bade og sole oss. i dag tok vi baat i ti minutter til nabostranda, baga beach. der var det litt mindre folk. naar man ligger paa stranden saa kommer det selgere av frisk frukt. veldig mange som maser, og det er litt vanskelig, men vi proever aa vaere tydelige paa at vi ikke er interessert, for de er temmelig bestemte. de kan staa ganske lenge og proeve og overbevise oss.

vi har vaert de siste dagene en del sammen med natalie og eirin og erika, jenter fra kristiansand. de reiser i natt, har vaert koselig aa vaere med dem. i gaar var vi ute paa et veldig kult utested, det kostet 100 rupies for aa komme inn, altsaa fjorten kroner, og daa kunne man forsyne seg gratis av drikke hele kvelden. hvis man var gutt matte man betale 1000 rupies. vi tok det likevel ganske rolig, siden vi var ganske slitne etter aa ha ligget i solen hele dagen.

guest houset vi bor paa er helt greit, betaler sann femti kroner natta hver, men paa kjoepet saa har vi til naa hatt tre frosker paa rommet, for paa badet er det ikke noe vindu, saa de hopper inn for aa soeke etter fuktigheten. maria, som er huseieren er veldig hyggelig, og hun kommer med en gang og dreper de med klikklakken sin. etterpaa saa reiv mannen hennes den ene frosken i to med hendene. saa de er nok ganske vandt til det.

paa fredag saa tar vi turen videre soerover for aa utforske mer av goa. vi maa uansett lenger soer naar vi skal ta flyet tilbake til mumbai, saa det passer bra. har ikke helt bestemt oss enna, men boka vi har kjoept om goa funker veldig godt som en hjelpende hand til det meste!

8 kommentarer:

  1. Diggdigg digg! Her er det snøstorm og jeg har blitt Ica kassadame hvis du lurte krizzi:) Der er gøy. Pass på drinkene deres, jeg føler meg litt som en mamma, for jeg er litt bekymret for dere jentene mine!<3 Men dere er jo så fornuftige atte:P Jaja!
    <3

    SvarSlett
  2. åå, sykt gøy! river han i stykker froskene? da håper jeg virkelig ikke dere får froskelår til frokost? :P.. så vittig at dere traff natalie og de, høres ut som dere er flinke og forsiktige :D.. glad i dere og håper det snart kommer noen bilder også!

    SvarSlett
  3. kan du skifte farger på bloggen din,? Det går jo ikke an å lese hva som står der! hehe. Men skjønte såpass at dere satt på cafe og røyka hasj som o0m det var helt normalt. det er ikke bra... hilsen onka bonka.

    SvarSlett
  4. Hei til Hilde og reisefølget!
    Det er gøy å kunne følge dere på turen. spesielt nå som det snør ute...
    Ser at dere har mange "mammaer" her hjemme. Men det må jo bare sies: ta godt vare på hverandre og kos dere videre.
    Mange hilsner fra Lene og Espen

    SvarSlett
  5. Hei.Nå sitter jeg med Tine. Som du skjønner har hun gitt meg opplæring i å bruke blog,så nå kan jeg endelig få lese dine reiseskildringer. I dag skal tine ,lars erik og pia, far og jeg på olsenbanden det sorte gullet. etterpå skal vi spise pizza. Som du skjønner er vi i to forskjellige verdener, og det hadde ikke vært vanskelig og velge. Høres ut som dere har det fantastisk og jeg gleder meg til å høre mer. Er kjempeglad i deg og ikke minst stolt .Ta godt vare på dere. Hilsen mormor.

    SvarSlett
  6. Heii sia <3
    skjekker bloggen hver dag jeg :D
    bra dere har det fint ,jeg skulle gjerna ha bytta med deg!
    Her hjemme er det ISKALDT og snø..Det begynner å bli snøslaps:(((

    Kjeempe glad i deg , du er verdens beste kusine ,du! <3
    <3

    Klem Tine:)

    SvarSlett
  7. Det er veldig greit å kunne følge med på reisen deres fra dataen. Det er jo litt av et eventyr. Dere er skikkelig modige! Det er sikkert veldig bra at jeg ikke er med, for jeg hadde vel sagt "nei og nei og huff og farlig" hele tiden og på den måten får man jo ikke oppleve mye. Jeg leste noe i andre kommentarer om at det er mange "mammaer" som gir gode råd så da sier denne mammaen (som faktisk er biologisk) bare lykke til og kos dere! (og nå følte jeg meg litt modig som ikke formaner og belærer). alle hjemme hilser og sender klemmer. Hilsen mamma og KC.

    SvarSlett
  8. Det er litt rart at det går an å skrive sånn til hverandre på dateen. det ser ut som dere har det litt gøy der nede. Vi har det også fint. I dag har jeg gått på de nye skiene jeg fikk til jul.Jeg syns du er ei grei og snill søster. Jeg leste om narkotikaen..kom de rundt og spurte om dere skulle kjøpe og sånn?? Det hørtes litt skummelt ut. Jeg har lyst til å gjøre sånn som deg når jeg blir stor. Kos dere! jeg er glad i deg. Jeg gleder meg til å se deg igjen. Da har jeg blitt 10 år.....!
    Stor klem fra Pia (snart 10 år)

    SvarSlett